Latest quotes | Random quotes | Vote! | Latest comments | Add quote

I think there's a far more general audience now because I've done more populist stuff on telly.

quote by Report problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Related quotes

Through the eyes of a Field Coronet (Epic)

Introduction

In the kaki coloured tent in Umbilo he writes
his life’s story while women, children and babies are dying,
slowly but surely are obliterated, he see how his nation is suffering
while the events are notched into his mind.

Lying even heavier on him is the treason
of some other Afrikaners who for own gain
have delivered him, to imprisonment in this place of hatred
and thoughts go through him to write a book.


Prologue

The Afrikaner nation sprouted
from Dutchmen,
who fought decades without defeat
against the super power Spain

mixed with French Huguenots
who left their homes and belongings,
with the revocation of the Edict of Nantes.
Associate this then with the fact

that these people fought formidable
for seven generations
against every onslaught that they got
from savages en wild animals

becoming marksmen, riding
and taming wild horses
with one bullet per day
to hunt a wild antelope,

who migrated right across the country
over hills in mass protest
and then you have
the most formidable adversary
and then let them fight

in a natural wilderness
where the hunter,
the sniper and horseman excels
and any enemy is at a lost.

Let them then also be patriotic
into their souls,
believe in and read
out of the word of God

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Give and Free It Up On The Rough Stuff

When I was hard,
It wasn't enough.
The sensitive and warm nice guy,
I had to give with no hint of the tough stuff.

I was the one who supplied the tenderness,
With touches.
Supplied I did the sweet kisses too!
You want it tough and rough and ready,
Through the weekends.
And all week until we get through too!

The sensitive and warm nice guy,
I had to be with no hint of the tough stuff.
You want it tough and rough and ready,
Through the weekends.
And all week until we get through too!

You've got to give and free it up on the rough stuff.
I like to get it and receive it with a tender touch.
I like to feel it getting heated with a whispered love.
I like to get it and receive it with a tender touch.
I like to feel it getting heated with a whispered love.
You've got to give and free it up on the rough stuff.

Free it up to give it up!
That rough stuff.
Free it up to give it up!
That rough stuff.
Free it up to give it up!
That rough stuff.
That rough stuff.
That rough stuff.

You've got to give and free it up on the rough stuff.
I like to get it and receive it with a tender touch.
I like to feel it getting heated with a whispered love.
I like to get it and receive it with a tender touch.
I like to feel it getting heated with a whispered love.
You've got to give and free it up on the rough stuff.

I was the one who supplied the tenderness,
With touches.
Supplied I did sweet kisses too!
You want it tough and rough and ready,
Through the weekends.
And all week until we get through too!

You've got to give and free it up on the rough stuff.
You've got to give and free it up on the rough stuff.

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Rot Stuff

Sittin' here eatin' my heart out waitin'
Waitin' for this funeral to end
Dug up about a thousand graves lately
My tastes are what some might call
A little more then just off the wall

Lookin' for some rot stuff baby this evenin'
I need some rot stuff baby tonight
I want some rot stuff baby this evenin'
Gotta have some rot stuff
Gotta have your corpse tonight
Rot stuff
I need rot stuff
I want some rot stuff

Lookin' for a lover who's 6 feet under
Don' t want another night on my own
Wanna share my fetish with a cold blooded lover
Wanna bring a dead man back home

Gotta have some rot stuff baby this evenin'
I need some rot stuff baby tonight
I want some rot stuff baby this evenin'
Gotta have something cold
Gotta have something rotting under me tonight
I need rot stuff
Cold rot
Lookin' for cold rot

Rot, rot, rot, rot stuff
Rot, rot, rot
Rot, rot, rot, rot stuff
Rot, rot, rot

How's about some rot stuff baby this evenin'
I need some rot stuff baby tonight
Gimme a little rot stuff this evenin'
Rot stuff baby
Gonna need your corpse tonight
Rot stuff
I need something cold and rotting
Lookin' for some rot stuff
Wanna make love to a dead man tonight

Sittin' here eatin' my heart out
No more listening to this funeral march can I do
Won't waste another night or moment on my own
I've dug up about a hundred graves baby
I'm bound to find somebody as horny as I am tonight

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Luv Your Stuff

(myles goodwyn)
Published by mfg sing sing music/socan - ascap
Everytime I get restless, I see my hand knockin on your door
And everytime Im in a fix baby, I start actin like I need you more
Well Ive been lookin for someone to talk to
And Ive been searchin for a better way
And Ive been runnin all over town, girl
Ive been lookin each and every way, yeah
But you got somethin special
And Im bein on the level with you
You got that thing that moves me, yeah
(great stuff, luv your stuff), mmm, I luv your stuff
(great stuff, luv your stuff), at five oclock in the morning
(great stuff, luv your stuff), still cant get enough
(great stuff, luv your stuff)
Livin like a fool in flames
You know that I been usin you, girl
And Im the one to blame
But babe, I got my cupboards all stocked and ready
What you get girl, is what you see
And youve been lookin inside my head now
And you got your arms wrapped around me, mmm
I got no thing for our candy
Its your lovin girl, that gets me down
You got that thing that moves me, yeah
(great stuff, luv your stuff), ooh, I luv your stuff
(great stuff, luv your stuff), send the bill in the morning
(great stuff, luv your stuff), I luv your stuff
(great stuff, luv your stuff), get busy
I got no sense of reason, I know I gotta make a deal
Its all comin down to somethin baby, its tellin me I got to get real, huh
I got my senses in a tuft, Im all mixed up, my temperatures starting to rise
And I cant seem to stay away from you, girl, I think its more than we realized, yeah
Wont you look what its doin
Its your lovin girl, that gets me down
You got that thing that moves me, yeah
(great stuff, luv your stuff), ooh, I luv your stuff
(great stuff, luv your stuff), Ill pay the price in the morning
(great stuff, luv your stuff), ooh, I luv your stuff
(great stuff, luv your stuff)

song performed by April WineReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Peace Proposal

Said General Clay to General Gore really must we fight this silly war
To kill and die in such a bore I quite agree said General Gore
Said General Gore to General Clay we could go to the beach today
And have some icecream on the way a grand idea said General Clay
Said General Clay to General Gore we'll build sand castles on the shore
Said General Gore we'll splash and play let's leave right now said General Clay
Said General Gore to General Clay but what if the sea's closed today
And what if the sand's been blown away the dreadful thought said General Clay
Said General Gore to General Clay I've always feared the ocean's spray
And we may drown it's true we may it chills my blood said General Clay
Said General Clay to General Gore my bathin' suit is slightly tore
We better go on with our war I quite agree said General Gore
The General Clay chanrged General Gore as bullets flew and cannons roared
And now at last there is no more of General Clay or General Gore

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Hot Stuff

(coverdale)
Im ready for you,
Are you ready for me
Ive got a burning heart,
It wont let me be
I feel the hunger, my spirit yearns,
Ive got to feed the fever
Of a love that burns
I walk the street round midnight,
Looking for a little hot stuff,
I cant get enuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
Hot stuff, hot stuff
Im hard to handle,
Too hot to hold
I cant seem to satisfy
My heart an soul
I need a woman to set me free,
A little miss understanding
To feel the need in me
I walk the street round midnight,
Looking for a little hot stuff,
I cant get enuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
Cant get enuff, hot stuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
Cant get enuff
Im ready for you,
Are you ready for me
Ive got a burning heart,
It wont let me be
I feel the hunger, my spirit yearns,
Ive got to feed the fever
Of a love that burns
I walk the street round midnight
Looking for a little hot stuff,
I cant get enuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
Cant get enuff, hot stuff,
Cant get enuff, hot stuff,
Hot stuff, hot stuff,
Hot stuff, hot stuff,
Hot stuff, hot stuff,
Hot stuff, hot stuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
I just cant get enuff, hot stuff,
Cant get enuff, hot stuff,
I just cant get enuff, hot stuff
Hot stuff, cant get enuff hot stuff...

song performed by WhitesnakeReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Virginia's Story

Elizabeth Gates-Wooten is my Grand mom.

She was born in Canada with her father and brothers.
They owned a Barber Shoppe.
I don't remember exactly where in Canada.
I believe it was right over the border like Windsor or Toronto.
I never knew exactly where it was.

When she was old enough she got married.

First, she married a man by the name of Frank Gates.
He was from Madagascar.
He fathered my mom and her brother and sister.
The boy's name was Frank Gates, Jr.
Two girls name were Anna and Agnes.

Agnes was my mother.

Frank Gates went crazy after the war
He drank a lot and died
Then grandma Elizabeth married a man by the name of Mr. Wooten.
He had a German name, but I don't think he was German.
She took his last name after they got married.

Then they moved to West Virginia in the United States.

Their son, Frank Gates Jr. Became a delegate in the democratic party.
He use to get into a lot of trouble because he liked to fight.
He was a delegate from the 1940's to 1970's.
He died of gout in the 1970's.

Anna was a maid and cook.

She baked cakes and stuff for people as a side line.
She had a hump on her back (scoliosis) .
She had to walk with a cane.
She could cook good though.
She did this kind of work all of her life, just like her mom, Elizabeth

They were both good cooks

They had a lot of money because they had these skills
Especially when people had parties.
Because they would make all of this food and then they would have left-overs.
We got to eat a lot of stuff we normally wouldn't get because of that.
When they cooked, they didn't use no measuring stuff, they would just use there hand.

My moms name was Agnes Barrie Gates.

She married James Wright and moved to Cleveland.

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Ruffled Up

I'm gonna beat this stuff.
This stuff that's got me ruffled up!

I'm gonna beat this stuff.
Because I'm tough enough.

I'm gonna beat this stuff.
This stuff that's got me ruffled up!

I'm gotta beat it.
Since I can't leave it.
To grieve over weeping.
And compare my pains.

I'm gonna beat this stuff.
This stuff that's got me ruffled up!

I'm gonna beat this stuff.
Yes!
I'm gonna beat this stuff.
Yes!

I'm gonna beat this stuff.
This stuff that's got me ruffled up!

I'm gonna beat this stuff.
Yes!
I'm gonna beat this stuff.
Yes!
I'm gonna beat this stuff.
That's got me ruffled up!

I've had it,
With this stuff.
Too many,
Suffer enough.
And too much stuff that corrupts...
Is,
Enough!

I've had it,
With this stuff.
Too many,
Suffer enough.
And too much stuff that corrupts...
Is,
Enough!

I'm gonna beat this stuff.
Yes!

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

The Generals

Said General Clay to General Gore,
'Oh must we fight this silly war?
To kill and die is such a bore.'
'I quite agree,' said General Gore.
Said General Gore to General Clay,
'We could go to the beach today
And have some ice cream on the way.'
'A grand idea,' said General Clay.
Said General Gore to General Clay,
'But what if the sea is closed today?
And what if the sand's been blown away?'
'A dreadful thought,' said General Clay.
Said General Gore to General Clay,
'I've always feared the ocean's spray,
And we may drown!' 'It's true, we may.
It chills my blood,' said General Clay.
Said General Clay to General Gore,
'My bathing suit is slightly tore.
We'd better go on with our war.'
'I quite agree,' said General Gore.
Then General Clay charged General Gore
As bullets flew and cannons roared.
And now, alas! there is no more
Of General Clay or General Gore.

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Dumb Stuff

A flop I did do!
I was a rookie when I hooked up,
To the dumb stuff.
I was a rookie when I hooked up,
To the dumb stuff.
I was a rookie when I hooked up,
To the dumb stuff.
With a giving as much of it up!

I let it done to overcome,
All the dumb stuff.
I let it done to overcome,
All the dumb stuff.
I let it done to overcome,
All the dumb stuff.
With a giving as much of it up!

A flop I did do.
At times I hated when I found out,
It was dumb stuff.
At times I hated when I found out,
It was dumb stuff.
At times I hated when I found out,
It was dumb stuff.
With a giving as much of it up!

A flop I did do,
To help improve my movements.
Yes a flop I did do.
A flop I did do.

Oh yes a flop I did do.
To help improve my movements.
Yes a flop I did do.
A flop I did do.

I was a rookie when I hooked up,
To the dumb stuff.
I let it done to overcome,
All the dumb stuff.
At times I hated when I found out,
It was dumb stuff.
But that dumb stuff finally helped me wake up!

All the dumb stuff,
That I did I chose to give up!
All the dumb stuff,
That I did I chose to give up!
And it was dumb stuff...
That I did I chose to give up!

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

General John

The bravest names for fire and flames
And all that mortal durst,
Were GENERAL JOHN and PRIVATE JAMES,
Of the Sixty-seventy-first.

GENERAL JOHN was a soldier tried,
A chief of warlike dons;
A haughty stride and a withering pride
Were MAJOR-GENERAL JOHN'S.

A sneer would play on his martial phiz,
Superior birth to show;
"Pish!" was a favourite word of his,
And he often said "Ho! ho!"

FULL-PRIVATE JAMES described might be,
As a man of a mournful mind;
No characteristic trait had he
Of any distinctive kind.

From the ranks, one day, cried PRIVATE JAMES,
"Oh! MAJOR-GENERAL JOHN,
I've doubts of our respective names,
My mournful mind upon.

"A glimmering thought occurs to me
(Its source I can't unearth),
But I've a kind of a notion we
Were cruelly changed at birth.

"I've a strange idea that each other's names
We've each of us here got on.
Such things have been," said PRIVATE JAMES.
"They have!" sneered GENERAL JOHN.

"My GENERAL JOHN, I swear upon
My oath I think 'tis so - "
"Pish!" proudly sneered his GENERAL JOHN,
And he also said "Ho! ho!"

"My GENERAL JOHN! my GENERAL JOHN!
My GENERAL JOHN!" quoth he,
"This aristocratical sneer upon
Your face I blush to see!

"No truly great or generous cove
Deserving of them names,
Would sneer at a fixed idea that's drove
In the mind of a PRIVATE JAMES!"

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Machismo

Sampled:
He's into that, that spiritual stuff
My brother's into, my brother's into
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
It's serious, man
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
It's serious, man
I seen a movie on it
He's into that, that spiritual stuff
Gomez:
Come around my way, toast the angels
He don't do what it's from, dat ain't right
Sampled:
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
It's serious, man
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
He's into that, that spiritual stuff
It's serious, man
I seen a movie on it
He's into that, that spiritual stuff
Gomez:
Come around my way, toast the angels
He don't do what it from, dat ain't right
Come around my way, toast the angels
He don't do what it from, and dat ain't right
He don't do what it from, and dat ain't right
So come around my way, toast the angels
He don't do what it from, and dat ain't right
He don't do what it from, and dat ain't right

song performed by GomezReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Shudder/king Of Snake

Kkking of snake
King of snake
Kkking of snake
Kkking of snake
Kkking of snake
Kkking of snake
Snake
Snake
Snake
Snake
24 hours with the king of snake
Kkking of snake
Dogman and the king of snake
Im on a boast and the king of snake
Dogman and the king of snake
King of snake race
Im on a boast and the king of snake
Dogman and the king of snake
Im on a boast and the king of snake
24 hours with the king of snake
Daily daily daily daily to dream like
Tom and jerry thing
And drink drink drink
And you go ping
Daily daily daily daily to dream like
Tom and jerry thing
And drink drink drink drink
And you go ping
Heat that stuff enough
Right
That stuff enough
Right
That stuff enough
Right [x4]
That stuff enough
Snake
Drink that stuff enough
Right
That stuff enough
Right
That stuff enougha
Right [x4]
That stuff enough
Right
Daily daily daily daily to dream like
Tom and jerry thing
And drink drink drink
And you go ping
Daily daily daily daily to dream like
Tom and jerry thing

[...] Read more

song performed by UnderworldReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

My Telly's Gone Bung

My telly's gone bung
What am I to do about the ABC
My telly's gone bung
What am I to do about my predicament
My telly's gone bung
I plugged it it in and it turned me off again
I've waited up for you
To come alive and bring some truth back to me yeah
Cos I'm where I wanna be in front of my TV
My telly's gone bung
What am I to do about Kylie & Jason now
My telly's gone bung
I don't really care for their predicament
I've waited up for you
To come alive and bring some truth back to me yeah
Cos I'm where I wanna be in front of my TV
If it was up to me
I'd let these people see
What people do
I've been watching you too
I've waited up for you
To come alive and bring some truth back to me yeah
Cos I'm where I wanna be in front of my TV
If it was up to me
I would let these lovely people see
If it was up to me
If it was up to me
If it was up to me
If it was up to me
If it was up to me

song performed by Crowded HouseReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

The Interpretation of Nature and

I.

MAN, being the servant and interpreter of Nature, can do and understand so much and so much only as he has observed in fact or in thought of the course of nature: beyond this he neither knows anything nor can do anything.


II.

Neither the naked hand nor the understanding left to itself can effect much. It is by instruments and helps that the work is done, which are as much wanted for the understanding as for the hand. And as the instruments of the hand either give motion or guide it, so the instruments of the mind supply either suggestions for the understanding or cautions.

III.

Human knowledge and human power meet in one; for where the cause is not known the effect cannot be produced. Nature to be commanded must be obeyed; and that which in contemplation is as the cause is in operation as the rule.

IV.

Towards the effecting of works, all that man can do is to put together or put asunder natural bodies. The rest is done by nature working within.

V.

The study of nature with a view to works is engaged in by the mechanic, the mathematician, the physician, the alchemist, and the magician; but by all (as things now are) with slight endeavour and scanty success.

VI.

It would be an unsound fancy and self-contradictory to expect that things which have never yet been done can be done except by means which have never yet been tried.

VII.

The productions of the mind and hand seem very numerous in books and manufactures. But all this variety lies in an exquisite subtlety and derivations from a few things already known; not in the number of axioms.

VIII.

Moreover the works already known are due to chance and experiment rather than to sciences; for the sciences we now possess are merely systems for the nice ordering and setting forth of things already invented; not methods of invention or directions for new works.

IX.

The cause and root of nearly all evils in the sciences is this -- that while we falsely admire and extol the powers of the human mind we neglect to seek for its true helps.

X.

The subtlety of nature is greater many times over than the subtlety of the senses and understanding; so that all those specious meditations, speculations, and glosses in which men indulge are quite from the purpose, only there is no one by to observe it.

XI.

As the sciences which we now have do not help us in finding out new works, so neither does the logic which we now have help us in finding out new sciences.

XII.

The logic now in use serves rather to fix and give stability to the errors which have their foundation in commonly received notions than to help the search after truth. So it does more harm than good.

XIII.

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share
Byron

Canto the Eighth

I
Oh blood and thunder! and oh blood and wounds!
These are but vulgar oaths, as you may deem,
Too gentle reader! and most shocking sounds:
And so they are; yet thus is Glory's dream
Unriddled, and as my true Muse expounds
At present such things, since they are her theme,
So be they her inspirers! Call them Mars,
Bellona, what you will -- they mean but wars.

II
All was prepared -- the fire, the sword, the men
To wield them in their terrible array.
The army, like a lion from his den,
March'd forth with nerve and sinews bent to slay, --
A human Hydra, issuing from its fen
To breathe destruction on its winding way,
Whose heads were heroes, which cut off in vain
Immediately in others grew again.

III
History can only take things in the gross;
But could we know them in detail, perchance
In balancing the profit and the loss,
War's merit it by no means might enhance,
To waste so much gold for a little dross,
As hath been done, mere conquest to advance.
The drying up a single tear has more
Of honest fame, than shedding seas of gore.

IV
And why? -- because it brings self-approbation;
Whereas the other, after all its glare,
Shouts, bridges, arches, pensions from a nation,
Which (it may be) has not much left to spare,
A higher title, or a loftier station,
Though they may make Corruption gape or stare,
Yet, in the end, except in Freedom's battles,
Are nothing but a child of Murder's rattles.

V
And such they are -- and such they will be found:
Not so Leonidas and Washington,
Whose every battle-field is holy ground,
Which breathes of nations saved, not worlds undone.
How sweetly on the ear such echoes sound!
While the mere victor's may appal or stun
The servile and the vain, such names will be
A watchword till the future shall be free.

[...] Read more

poem by from Don Juan (1824)Report problemRelated quotes
Added by Veronica Serbanoiu
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Trouble With The Sweet Stuff

(wanna give it up
Gotta give it up
Cant give it up)
Oh mama oh oh
The moneys run out
And Im a hungry man
Oh mama oooo
You see
I--Im a--hurtin man
I was just a boy
When they told me
God love ya
Youre insane
Here I am
Pistol in my hand
Judge and jury
One the same
I got
Trouble with the sweet stuff oh yeah
I got
Trouble with the sweet stuff oh yeah
And Im never ever gonna shake it
Shake it
Trouble with the sweet stuff
Trouble with the sweet stuff
Bang bang
They shot me down
Caught me
Robbing the bank again
Say Im crazy
Im a desperate man
Nah right (cmon)
Daddys in the junk shop
Alley babe
Tryin to some that stuff
I said
I cant believe it (ooh give it up)
Trouble with the sweet stuff oh yeah
I got
Trouble with the sweet stuff
And Im never
Ever gonna shake it
Shake it
Dont wanna give it up
Dont wanna give it up
Yeah
Shake it
Gotta give it up
Dont wanna give it up
Dont wanna give it up

[...] Read more

song performed by Billy IdolReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Funky Stuff

I promise not to let,
The left step go...
Not too far to the left.
Or be bothered by right at all.

I promise not to let,
The left step go...
Not too far to the left.
Or be bothered by right at all.

I promise not to let,
The left step go...
Not too far to the left.
Or be bothered by right at all.

I'd like a life that glides...
Free and easy.
No matter who it is I crush.
Or whose life is turned into mush.

I'd like a life that glides...
Free and easy.
No matter who it is I crush.
Or whose life I turn into mush.

I can't get enough,
Of that funky stuff.
Of that funky stuff,
I can't get enough!

I'd like a life that glides...
Free and easy.
No matter who it is I crush.
Or whose life I turn into mush.

I can't get enough,
Of that funky stuff.
Of that funky stuff,
I can't get enough!

I'd like a life that glides...
Free and easy.
I can't get enough,
Of that funky stuff.

I can't get enough,
Of that funky stuff.
Of that funky stuff,
I can't get enough!

[...] Read more

poem by Report problemRelated quotes
Added by Poetry Lover
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Small Stuff

There's a little cafe' on the corner of town
Lucy works there 'til the sun goes down
It ain't very much but she brings home the bacon and the bread
We got a mortgage we pay just a little bit on
But it seems like all of our money is gone
Before we get a chance to get ahead
That's small stuff, we don't sweat the small stuff
Why worry about the mortgage and the minimum wage
Traffic and the taxes and the coming of age
Small stuff
There's a comfort in the knowing there's a spirit in us
Giving us the courage and the wisdom to trust
In a love that's so much greater than all the small stuff
So we don't sweat the small stuff
There's a little bitty hole in the ceiling above
Sometimes the rain drips down on our temple of love
We have to put a pot smack dab in the middle of the bed
Somebody hit my car at the diner last night
Had to drive it home with one taillight
When I went out this morning, the engine was dead
That's small stuff, we don't sweat the small stuff
Why worry about the mortgage and the minimum wage
Traffic and the taxes and the coming of age
Small stuff
There's a comfort in the knowing there's a spirit in us
Giving us the courage and the wisdom to trust
In a love that's so much greater than all the small stuff
So we don't sweat the small stuff
There's a little cafe' on the corner of town
Lucy works there 'til the sun goes down
And she don't sweat the small stuff

song performed by AlabamaReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share

Got To Give It Up

Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Tell my mama and tell my pa
That their fine young son didnt get far
He made it to the end of a bottle
Sitting in a sleazy bar
He tried hard but his spirit broke
He tried until he nearly choked
In the end he lost his
Bottle drinking alcohol
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Tell my brother I tried to write and
Put pen to paper but I was frightened
I couldnt seem to get the words out right
Right quite right
Tell my sister Im sinking slow
Now and again I powder my nose
In the end I lost my bottle
It smashed in a casbah
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive been messing with the heavy stuff
For a time I couldnt get enough
But Im waking up and its wearing off
Junk dont take you far
Tell my mama Im coming home
In my youth Im getting older
And I think its lost control
Mama Im coming home
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff
Ive got to give it up Ive got to give it up
That stuff

song performed by Thin LizzyReport problemRelated quotes
Added by Lucian Velea
Comment! | Vote! | Copy!

Share
 

Search


Recent searches | Top searches